Sfaturi pentru a obține aprobarea Google AdSense

Google AdSense este unul dintre cele mai populare moduri de a câștiga bani online, deoarece este foarte ușor de utilizat, este deținut și administrat direct de Google și mai ales pentru că ai siguranța că te plătește.

Este adevărat că pentru traficul din România CPC-ul (banii câștigați când o persoană dă clic pe o reclamă de pe site-ul tău) oferit este o glumă proastă, dar măcar ai certitudinea că reclamele pe care le afișezi sunt de calitate și nu îți strici reputația site-ului.

Înainte de a începe, vreau să menționez o platformă numită Ezoic.

Această platformă funcționează cu Google AdSense și folosește inteligența artificială pentru a plasa mai strategic reclamele în anumite zone ale site-ului, crescând astfel veniturile din reclame.

AM-CRESCUT-VENITURILE-ADSENSE-CU-PESTE-60-la-suta

Primul lucru pe care îl ai de făcut este să înțelegi cum funcționează AdSense și să te familiarizezi cu politicile de produs.

Apoi trebuie sa ții cont că decizia finală în acceptarea sau respingerea site-ului tău ii aparține unei persoane.

Nu este doar un robot (crawler) care verifică site-ul tău să conțină o listă de cerințe.

Un angajat Google ridicol de inteligent va vizita site-ul tău, va naviga prin el și îți va citi pe alocuri conținutul.

Apoi el va decide dacă site-ul tău este unul ok și de bună calitate, care oferă valoare cititorilor.

Așadar îți recomand să ții cont de treaba asta, mai ales dacă faci un site cu scopul principal de a pune reclame AdSense pe el.

1. Conținut de calitate

Conținutul de calitate este principalul factor care influențează decizia de acceptare.

Conținutul trebuie sa fie unic, original și relevant ca să le mențină atenția utilizatorilor și să îi încurajeze să citească mai mult.

Conținutul trebuie sa fie structurat astfel încât sa fie ușor de urmărit, sa conțină poze și video-uri relevante subiectului în cauză.

Să nu folosești poze cu castele dacă tu scrii despre pepeni.

Paragrafele sa fie cât mai scurte și ușor de înțeles.

Unele persoane vă vor spune că acest lucru nu contează, dar este important, deoarece acum Google se asigură că site-urile web pe care le aprobă nu sunt doar o grămadă de conținut spam sau conținut copiat de pe alte site-uri.

Gândește-te că Google dorește cele mai bune rezultate în paginile de rezultate ale motorului de căutare, deci dacă nu aveți conținut de înaltă calitate, există șanse mari să fiți refuzat.

Cam ăsta este standardul de calitate pe care ei îl caută.

2. Conținut suficient

Există site-uri acceptate cu 10 articole și există site-uri refuzate cu 50 de articole.

Nu există o regulă clară legată de acest aspect.

Eu cred ca este mai mult despre calitatea generală a site-ului decât despre numărul de pagini.

Dar vei vedea în mai multe locuri recomandarea de a avea măcar 10-15 articole scrise bine.

Consider ca este importantă și nișa din care face parte site-ul.

De exemplu 5 articole foarte bine documentate a câte 2000 de cuvinte fiecare și încă vreo 10 articole normale a câte 500-1000 de cuvinte fiecare despre un anumit subiect, de exemplu finanțe personale, ar trebui să mulțumească orice persoană care te verifică.

Dacă ai un blog personal în care povestești în cuvintele tale experiențele trăite în țările vizitate în concedii și mai pui și vreo 5-10 poze făcute pe acolo, probabil nu vei avea nevoie de mai mult de 3-4 articole.

Cu cât concurența este mai mare pe o anumită nișă, cu atât mai mult conținut trebuie să producem, altfel este considerat că nu aducem suficientă valoare cititorului.

Dar dacă ai un site gen “revistă” și ai 3 articole despre “mama și copilul”, 5 articole despre “amenajări interioare”, alte 5 despre “fotbal” și încă vreo 2 despre “SEO”, consider că nu ai nici o șansă.

Pentru genul acesta de site ar trebui sa ai măcar 100 de articole după părerea mea.

3. Politica de confidențialitate

Crează o pagină pentru politica de confidențialitate.

Acest lucru reprezintă o condiție obligatorie.

Google cere un limbaj specific pentru a fi inclus în politica de confidențialitate.

Există pe internet mai multe generatoare / template-uri pentru politica de confidențialitate pe care le găsești cu o simplă căutare pe Google.

4. Despre Noi și Contact

Mai sunt două pagini pe care mulți oameni le pierd din vedere.

Când creați un site web, trebuie să aveți o pagină Despre și o pagină pentru Contact înainte de a aplica pentru Google AdSense.

Este destul de simplu de înțeles de ce.

Atunci când cei de la Google vă examinează site-ul, vor să se asigure că au de-a face cu oameni reali nu roboti care aduna texte din diferite surse, așa că vor să știe cine se află în spatele site-ului.

Nu este nevoie sa te prezinți cu nume și prenume, CNP și copie de pe buletin.

Trebuie sa scrii doar câteva rânduri în care sa te prezinți pe tine, din perspectiva experienței / expertizei în subiectul despre care scrii și sa descrii proiectul tău.

De asemenea, este important să ai o pagină de contact, astfel încât toți vizitatorii site-ului să te poată contacta dacă au nevoie.

Având aceste două pagini, vei valida în continuare faptul că ai un site serios, că îți respecți vizitatorii și te gândești la ei nu numai din perspectiva de a face bani de pe urma lor ci chiar vrei să ii ajuți.

Acest lucru este foarte important pentru Google.

5. Așteaptă măcar o lună

După părerea mea, când ai un site nou, ar trebui să aștepți cam 3 luni înainte de a aplica pentru AdSense.

In timpul ăsta ai putea scrie suficient material încât sa îți fie aprobat site-ul din prima încercare și poate ai și ceva trafic pe el.

Fără trafic oricum nu faci nici un ban chiar dacă ți-l aprobă.

Dar dacă vrei neapărat sa pui AdSense pe el cât mai repede, atunci așteaptă măcar o lună de zile.

Cred că ar fi foarte nașpa pentru un angajat Google, când îți verifică site-ul, să vadă că ai înregistrat domeniul cu o săptămână în urmă apoi ai aruncat pe el 15-20 de articole, toate postate în aceeași zi.

Dacă o faci să pară atât de evident că nu te interesează decât monetizarea atunci așteaptă-te să fii refuzat.

Probabil tocmai din acest motiv unele țări din Asia precum India, Pakistan și China au ca cerință vechimea site-ului de minim 6 luni.

In România nu este încă cazul și să sperăm că va rămâne așa.

6. Designul siteului

Fă site-ul să arate decent.

Google, în politicile de produs, zice în felul următor:

Țineți cont de aranjarea elementelor în pagini (text, imagini etc). Aspectul trebuie să fie atrăgător, iar vizitatorii trebuie să găsească ușor ceea ce caută.

Asta nu înseamnă că trebuie să cumpărăm neapărat o temă premium, dar trebuie sa ne străduim puțin să facem site-ul să arate cât mai bine organizat.

Nu este nevoie să folosim prea multe imagini, mai ales dacă facem un site cu un design minimalist, cum este acesta al meu.

Bara de navigare (sau bară de meniu) trebuie sa fie accesibilă și ușor de folosit, dar mai ales funcțională, pentru a oferi vizitatorilor o experiență optimă.

Trebuie sa ne asigurăm că fiecare pagină a site-ului se vede la fel de bine de pe desktop, tabletă și telefon.

Logo

Să ai un logo nu reprezintă un criteriu de acceptare.

Dar având un logo oferi mai multă credibilitate vizitatorilor tăi și totodată îți dă impresia de site finalizat.

Poți folosi un program gratuit precum Pixlr sau Canva să încropești un logo rapid.

Concluzie

Este important sa respecți politicile de produs, de conținut și ghidurile oferite de Google AdSense.

Dar trebuie sa îți evaluezi calitatea site-ului și din perspectiva unui angajat de la Google care probabil verifică zeci de site-uri într-o zi.

Calitatea site-ului tău trebuie sa iasă în evidentă ca tu sa ai șanse în acea zi. Succes!