Indiferent de domeniul de activitate al afacerii tale, atunci când ai o prezență online printr-un site de prezentare sau un magazin online, părerea mea este ca ar trebui să ai un blog atașat la acel site.
Să îți spun de ce:
Un blog îți poate aduce trafic organic – deci gratuit
Să zicem că ai un magazin online de rochii.
Cineva dorește să-și cumpere o rochie și intră pe Google să își caute tipul de rochie dorit: rochie de seara sau rochie de ocazie sau rochie de vară, etc.
Vor găsi site-uri precum aboutyou, NISSA, FashionUP, aceleași site-uri pe care le vezi peste tot, chiar și la televizor.
Vor găsi și site-ul tău, presupunând că te clasezi bine pe cuvântul cheie respectiv.
Dar dacă cineva are altfel de întrebări legate de tipul de rochii respective?
Dacă cineva vrea să știe ce accesorii se poartă la rochiile de seară ce face?
De cele mai multe ori vor căuta pe Google răspunsul la acele întrebări și în 99% din cazuri răspunsul se găsește într-un articol de blog.
Când scrii pe blog poți lua în considerare tipul de întrebări pe care clienții le-ar putea avea legate de produsele sau serviciile tale și să le oferi răspunsul la acele întrebări oferindu-ți astfel ocazia să vinzi acel produs sau serviciu.
Blogul te ajută sa îți demonstrezi aptitudinile
Multe tipuri de businessuri online pot folosi blogul ca un fel de portofoliu sau pentru a se poziționa în fata clienților ca o autoritate.
Un antrenor personal poate sa scrie articole pe blog despre rutina sa zilnică, diete care ii plac sau transformări prin care au trecut clienții săi.
Un serviciu de hosting poate să scrie despre cum se instalează WordPress, care sunt cele mai recomandate pluginuri sau care sunt temele folosite cel mai des de către clienții săi.
Un portofoliu este un punct important de vânzare pentru aproape orice afacere.
Nu este suficient să exiști pur și simplu ca afacere, trebuie să convingi oamenii în mod proactiv că ai abilitățile și experiența necesară pentru a face ceea ce spui că faci. Un portofoliu te ajută să faci asta.
Poți avea un blog plin de articole despre ceea ce face și ce oferă businessul tău.
Valoarea adusă de blog crește exponențial în timp
Blogging-ul este o strategie pe termen lung. Impactul lui asupra afacerii tale nu se vede imediat.
Dar atunci când începe să producă rezultate acesta acționează precum dobânda compusă, lună de lună, an de an rezultatele acumulându-se într-un mod spectaculos.
Fiecare articol pe care îl vei scrie reprezintă:
- o oportunitate ca Google sa te claseze pe unul din primele locuri pentru un anumit cuvânt sau subiect
- o șansă ca oamenii care nu au auzit niciodată de tine sa afle de afacerea ta
- o șansă ca oamenii care au auzit de tine să experimenteze ceea ce ai de oferit
- o șansă să ii convingi pe oamenii care, deși erau familiarizați cu brandul tău, nu erau deciși sa facă o achiziție pe care o urmăreau de mai mult timp
Desigur că este importantă longevitatea subiectului din articolul respectiv. Un subiect fără longevitate nu mai are nici o valoare peste un an de zile.
Dar dacă scrii conținut evergreen, vei vedea valoarea adusă blogului tău an de an, pentru multi ani înainte.
Blogul te poate ajuta sa strângi adrese de mail
Nu vei putea face ca fiecare vizitator sa fie clientul tău de la prima vizită. Nici la a cincea vizită, nici la a zecea vizită.
De fapt, mulți oameni îți vor vizita site-ul apoi vor uita de el, revenind doar printr-o coincidență.
Ca sa contracarezi acest lucru trebuie sa le colectezi adresa de mail.
Nu este deloc un lucru ușor, de multe ori trebuie să oferi ceva la schimb, un cupon de reduceri sau conținut gratuit, dar fiecare persoană convinsă poate fi un potențial client ani la rând.
Este un alt canal de marketing unul care nu depinde de Google sau vreo rețea de socializare.
Îl poți folosi pentru a-ți menține cititorii informați, pentru a le oferi conținut nou și, în cele din urmă, a-i convinge să cumpere. In felul acesta obții încredere, reputație, conștientizare și venituri.
Blogging-ul, în mod direct sau indirect, îți poate aduce mulți bani, trebuie doar să te ții de el, să suporți costurile de configurare și rularea acestuia până când devine profitabil și să petreci timp cercetând, optimizându-l și îmbunătățindu-l.
Da, este mult de lucru, dar pe termen lung, merită tot efortul pentru ca un conținut de calitate atrage backlink-uri, mai multe backlink-uri se traduce în ranking mai bun iar un ranking mai bun înseamnă mai mult trafic și mai multe vânzări.